Thursday, December 13, 2012

Kembali Setelah MC panjang.

Assalammualaikum...

alhamdulillah..sudah kembali bekerja setelah cuti sakit selama 12hari..
Haish.."baru sekarang kena"??.."kesian".."nnati parut susah nak hilang tau"...macam tu lah reaksi org bile mana sekarang baru nak kena..abaikan jelah.

kena ape???dapat agak tak.??
yeah!!yes..Saya disahkan terkena CHICKEN POX..so bila mana kena virus ni.haruslah dpt MC lama bukan?.

tanda-tanda mula kena chicken pox ni..mak Ai badan saya rase bisa-bisa sangat.
tang pingang rase berdenyut2 gitu.tp saya pk saya sakit badan biasa. Bila balik kerja.mandi2.nak pakai baju ternmpk 3 ketul benda tumbuh ade air dlm nye.petang tu balik kerja.singgah pasar.beli bahan2 nk masak mee bandung lagi engkau!..haha..org kata bile kena virus ni kena pantang makan..

bile dah siap-siap pakai baju tu, terpikir-pikir dan terconfuse..nak masak mee bandung ke tidak..dah lah guna udang kan??bahan-bahan dah beli..hurm..pikir punye pikir..masak je lah..semapt lg nak mkn ni..baru 3 bijik keluar pun..lepas mkn terus terbongkang sbb badan dah mule seram sejuk..sebelum tu dah telan paracetamol..pg tu bdn tak demam pun.terus g kerja..then nak kepastian terus ke  klinik panel.doktor sahkan saya mmg kena chicken pox.
tanpa pikir panjang doktor bg 7 hari MC.die ckp nnt dtg lg if tak baik lg..

ptg tu jugak.balik kampung..happy dapat balik kampung..
sampai kampung mlm..bdn seram sejuk jangan cakap lah.menggigil-gigil..tak mandi pun.just basuh muke gosok gigi je..
terus masuk bilik berselimut...bile bangun pagi2..menjerit keluar bilik..
"MAKkkkkk....gatal bisa..habis muke.."semua gelakkan saya..
mak jawab..mmg lah mcm tu..jgn nk tengok cermin aje..hahaha...redha jelah die nk tumbuh tang mane tu kan..
hari ke-3 dah start keluar banyak..air kelape 1 hari 2 bijik minum..yg bergas fresh tu lg bagus mak cakap.biar dier keluar semua..
calamine lotion dah start sapu.putih bdn muke semua..ank sedara tegnok kepelikan.."dah kenape acik die ni kan"??hahaha..
alhamdulillah...saya punye chicken pox tak penuh..just boleh di kire..alhamdulillah sgt..tp.oh ade tapi..walaupun sedikit..parut tetap ade..tak pe..redha..sekarang ni masih dalam pemulihan nk cantum balik bekas luka tu..bila dah tanggal kopeng die tu..mmg ade lubang lah...redha jelah kan..
 sekarang masih pantang mkn kicap dan benda yg gatal2..ayam pun saya tak mkn lg..Hari tu belikan family ayam KFC .tp saya tengok je dieorg mkn..tak pe.saya tak terliuh..saya kuat..hehehehe..

Bile mc hari ke-7 tu..benda tu masih tidak kering lagi ..
Msg boss cakap..boss i tambah mc lagi benda alah tu masih belum kering lagi..saya tak tau nak cakap bentu tu ape..saya cakap benda alah tu je.huhu..
then doktor tmabh mc selama 5hari lg..puas lah  jugak duduk kat kampung tu.samapi tak nak datang KL semula dah..
tapi kerja kan.ape boleh buat.

so harini kerja..blank blurr..hadoi...tak tau nk start kerj adr mane..email berlambak2..

so oklah..samapai di sini saje...

No comments:

Post a Comment