Thursday, December 30, 2010

jgn terlalu memikir~

kamu sume mst lah pnah alami kan...dok memikir je..tp kamu tahu ke x akibatnyer..??
boleh mcm2 berlaku ok kalo asyik terlau memikir..

ade terbace artikel mengatakan.
1)Saya tidak setuju sekiranya ada orang cakap " kita boleh jadi gila sekiranya banyak berfikir "<-----di ambil dr sumber google

ps pendapat sy pn, mmg xjd giler...tp kekdg terlalu memikir tentang sesuatu yg org kata pd kite or etc.yg membuat kan kite tersentap dan trus memikir.akan mengundang perkara yg pelik pd kite..

cth nyer smlm..ni terjadi pd saya ye..pd saya...smlm ade org ckp kat sy hingga tersentap saya..dah tahu lah sy ni,trus dok pikir..
kebetulan semasa pulang dr kerja..hujan ye..dan saya pn buka lah payung sya yg sy sentiasa bawa kemane2 di dlm handbag ni..pe org kata..sediakan payung sblm ujan..btul..sgt lah berguna..

then.pabile smapai di bwh apartment sy itu, nk ke lif..sy lupe nk ttup payung itu...bawa hingga ke pintu lif...padahal xyah pakai payung dah.memalukan je bile org nmpk...tp nasib sy bek smlm..tiada seorang pn yg ade d tmpt kejadian...pndg kiri pndg kanan..blkg xde org trus cpt2 tutup pyung itu..

mmg byk kali kejadian seperti ini terjadi kepada sy..tp dlm bentuk berbeza..

kamu mcm mane?pnh x terllau memikir hingga jd benda yg memalukan atau merbahayakan kamu?

No comments:

Post a Comment