Friday, December 10, 2010

pekak kan telinga...

salam semua...

sblm tu nk tanye?pnah x kamu dgr/jumpe org yg dgr walkman/mp3/mp4 ke...yg sumbat kat telinga tu,dgr dgn secara kuat2?

hah!..meh cnie nk cite ckit kalo xpnah jumpe...meh meh dekat ckit ye...

aku ni heran lah..manusia yg suke sumbat telinga semata2 nk dgr lagu tu kan.?xrisau ker?xkisah ker?xtakut ke cepat pekak nnt?wah2...aku cukup xberkenan lah..rase nk hempuk je kepala otak org tu....ape best sgt ker??kalo dgr ayat2 suci lg bersih ayat2 al-quran xpe gak...ni tidak!heh ank zaman skrg ni kan*ayat biasa..lagu omputih juga dier pilih...ntah dier phm ke idak tu kan....

yg aku sgt geram ni kan???byg kan muke org tgh geram plus bace dgn nade geram ye kwn2..kalo nk dgr, dgr lah sesorang kan..ni tidak!!!masyaallah...
contoh nye lah kan...mase aku di dlm lif..byg kan lah di dlm lif...cm patung sume.tetibe jd bisu kan dlm tu..btul x btul x..tetibe ade sorang hamba allah ni yg dasyat..sile ketuk kepla org itu ya..dgr lagu...nk dgr tu dgr sesorang lah kan..xslh sbnrnye...ni tidak..1 lif leh dgr...ish....pekak badak lg busuk ke ape org tu...sebijik2 lagu tu aku leh dgr....ish..dasyat nye telinga dier...mst byk tahik telinga tu sampai kena dgr kuat2..

menyusahkan org sbnrnyer...cth nye lah kan,ade lah org tu ckp"tumpang lalu" atau bhs omputih "excuse me" dier xdgr..kan dah ssh namenyer tu...
nk mrh pn xgune..jelingan hebat lg menawan je ptut ajar kat org cmtu...ntah2 bunyi hon pn dier xleh dgr..kan merbhaye kan diri juga..pe kes kan??aku rase kan,sume org bkn aku sorang je yg heran org cm gini..mst lg ramai org heran lah..

aku ckup xberkenan lah!!..kamu bagaimana??

pnah x jumpe org gini..pe pndpt kamu?kamu kisah ke tidak?.

1 comment:

  1. s0 far l0m penah jmpe org dgr walkman smpai jiran sblah deng00..hu! giler i2 org..

    ** uit..aku nyer bl0g kt bl0g k0 cam xupdate ek...xnek ke atas..d0k bwh jerk..nape????

    ReplyDelete